با انواع لامپ و ویژگی های آن آشنا شویم
نوشته شده توسط : هدایت گستر

  • لامپ رشته ای:

این نوع لامپ ها یکی از قدیمی ترین انواع لامپ ها هستند که امروزه معمولاً مانند قبل مورد استفاده قرار نمی گیرند. نور این لامپ ها، بسیار درخشان و قوی است و از گرمای خاصی نیز برخوردار می باشد. امروزه از لامپ های رشته ای تنها برای ایجاد یک فضای نوستالژیک و کلاسیک استفاده می شود.

  • لامپ های LED SMD :

این لامپ ها یکی از پرکاربردترین انواع لامپ هستند که به دلیل به کار بردن تکنولوژی SMD در آن ها، از طول عمر و بازدهی بسیار بالایی برخوردار می باشند. در واقع بهتر است بگوییم که از کنار هم قرارگرفتن تعداد زیادی لامپ کوچک SMD، نوری مناسبی در انواع لامپ های ال ای دی این چنین ایجاد می شود. این دسته از لامپ ها قابلیت پخش نور بسیار بالایی دارند و امروزه کارخانه های تولید لامپ، لامپ های حبابی و شمعی زیادی با این تکنولوژی، طراحی و تولید می نمایند.

  • انواع لامپ های فلورسنت فشرده:

مصرف انرژی این لامپ ها به نسبت بسیار پایین است و در کنار این مصرف انرژی بسیار کم، عمر بسیار طولانی نیز دارند. کاربرد این لامپ ها مانند لامپ های رشته ای است اما همان طور که گفتیم نور لامپ های رشته ای نوری گرم است ولی این نوع لامپ ها نور با تناژ سرد ایجاد می کنند. این لامپ ها در دسته لامپ های جیوه ای قرار می گیرند و با اینکه مقدار جیوه به کار رفته در ساختار آن ها بسیار کم است، اما باز هم باید در زمان استفاده از آن ها، مراقبت های لازم را به عمل آورد.

  • لامپ ‌های LED فیلامنتی:

به این لامپ ها، لامپ های LED رشته‌ ای نیز گفته می شود و به این دلیل این نام بر روی آن ها گذاشته شده که ظاهر این لامپ ها شباهت بسیار زیادی به لامپ های رشته ای کلاسیک دارد. اما این لامپ ها به طور کلی از مجموعه‌ LED های ریز کنار هم قرار داده شده تشکیل می شوند. افرادی که برای طراحی داخلی شکل ظاهری لامپ ها برایشان اهمیت زیادی دارد، می تواند از این لامپ های فیلامنتی برای تامین نور داخلی فضای خود استفاده نمایند.

لامپ هالوژن:
نوری که از این لامپ ساطع می شود، نوری سفید و مشابه نور طبیعی روز است. این لامپ ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و حقیقتا استفاده از یکی از آن ها برای تامین نور فضا کفایت نخواهد کرد.

لامپ های LED:
شاید باورتان نشود اما لامپ های ال ای دی حدود بیست سال عمر می کنند و از مقرون به صرفه ترین لامپ های موجود محسوب می شوند. نور این لامپ ها به صورت کاملاً مستقیم و تند می باشد و این لامپ ها جزو پرطرفدارترین انواع لامپ در بازار امروز می باشند.





:: برچسب‌ها: فروش انواع لامپ , فروش انواع لامپ کم مصرف , فروش انواع لامپ حبابی ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: